اسماعیلپور، رضا و علیجانیپور، شاهین. (1390). تحلیلی بر هلدینگها (استراتژی بنگاه مادر، سبکهای مدیریتی و روشهای ارزشآفرینی). اولین کنفرانس سازمانهای هلدینگ (کارکردها و چالشها)، تهران، 6 دی ماه.
امینی، حسن و خانی، ناصر. (1396). چیزی آنجا هست یا نه؟ چالش ارزشآفرینی و ارزشسوزی در هولدینگها. دومین کنفرانس ملی مدیریت راهبردی خدمات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، 7 آذرماه.
تحسیری، علیرضا و کارنامه حقیقی، حسن. (1390). همافزایی و ارزشآفرینی در هلدینگهای دارویی. اولین کنفرانس سازمانهای هلدینگ (کارکردها و چالشها)، تهران، 5 الی 6 دی ماه.
توکلی، غلامرضا و دهقانی، محمد. (1392). خلق ارزش در شرکتهای چند کسبوکاره: بررسی سبکهای مادری شرکت برای کنترل واحدهای کسبوکار. مدیریت استاندارد و کیفیت، 3(9) 45-30.
جعفری، پریوش و پارسا، پرویز. (1389). ارائه مدلی جهت اداره استراتژیک هولدینگ ایران خودرو. آینده پژوهشی مدیریت، 21(3)، 70-53.
سرمد، زهره.، حجازی، الهه و بازرگان هرندی، عباس. (1384). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران، نشر آگه، چاپ یازدهم.
عباسپور شوشتری، پگاه. (1395). بررسی کارکردهای ارزشآفرین سازمان مادر در پروژههای صنعت نفت. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
لینچ، ریچارد. (1397). مدیریت استراتژیک. ترجمه وحید خاشعی و فاطمه زرگران. تهران: نشر فوژان.
گولد، مایکل.، کمپل، اندرو و الکساندر، مارکوس. (1389). استراتژی بنگاه مادر، ارزش آفرینی در شرکتهای چند کسبوکاره. ترجمه اسماعیل صادقی و ناهید صفایی، نشر آریانا قلم، چاپ اول.
Abbaspour Shoushtari, P. (1395). Investigating the value-creating functions of the parent organization in oil industry projects. M.S Thesis, Tarbiat Modares University. (In Persian)
Amini, H. & Khani, N. (2017). Is something there or not? The challenge of value creation and value burning in holdings. The Second National Conference on Strategic Services Management, Islamic Azad University, Najafabad Branch, December 28th. (In Persian)
Creswell, J. W. & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory into Practice, 39(3), 124-130.
Ferdous, S. & Ikeda, M. (2018). Value creation and competitive advantages for the Shrimp industries in Bangladesh. Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies, 8(3), 518–536.
Foss, N. J. & Saebi, T. (2018). Business models and business model innovation: between wicked and paradigmatic problems. Long Range Planning, 51(1), 9-21.
Galpin, T. (2019). Strategy beyond the business unit level: Corporate parenting in focus. Journal of Business Strategy, 40(3), 43-51.
Ibrahimi, M. & Meghouar, H. (2019). Sources of value creation and destruction in horizontal mergers and acquisitions. Managerial Finance, 45(10/11), 1398-1415.
Ismailpour, R. & Alijanipour, S. (2011). Analysis of holdings (parent firm strategy, management styles and value creation methods). The First Conference of Holding Organizations (Functions and Challenges), Tehran, 6 January. (In Persian)
Jafari, P. & Parsa, P. (2010) .A model for strategic parenting in Iran Khodro. Journal of Management Future Studies, 21(86), 53-70. (In Persian)
Kruehler, M., Pidun, U. & Rubner, H. (2012). How to assess the corporate parenting strategy? A conceptual answer. Journal of Business Strategy, 33(4), 4–17.
Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. New York. The Free Press.
Stabell, C. B. & Fjeldstad, O. D. (1998). Configuring value for competitive advantage: on chains, shops, and networks. Strategic Management Journal, 19(5), 413-437.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (2nd ed.). Sage Publications.
Tavakoli, G. R. & Dehghani, M. (2013). Creating value in multi-business firms: Examining corporate parenting styles to control business units. Journal of Standard and Quality Management, 3(9), 30-45. (In Persian)
Tahsiri, A. R. & Karnameh Haghighi, H. (2011). Synergy and value creation in pharmaceutical holdings. The first conference of holding organizations (functions and challenges), Tehran, 5 to 6 January. (In Persian)
Teece, D. J. (2010). Business models, business strategy and innovation. Long Range Planning, 43(2), 172-194.