- عزیزی، شهریار؛ درویشی زهرا و نمامیان فرشید (1390). «بررسی عوامل تعیینکننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران». چشمانداز مدیریت بازرگانی 39(6)، صص.32-9.
- رحیمی، موسی؛ محمدشفیعی، مجید، انصاری، آذرنوش (1397). «اندازهگیری ارزش برند شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران با رویکرد مالی». مجله چشم انداز مدیریت بازرگانی، 17 (3)، صص. 91-110
- نمازی، محمد و موسوی نژاد، سیدروح اله (1395). «بررسی رابطه بین داراییهای نامشهود و عملکرد مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران». فصلنامه دانش سرمایهگذاری، (5)20، صص. 243-262.
- Alhaddad, A. A. (2015). The effect of advertising awareness on brand equity in social media. International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, 5(2), pp.73-84.
- Andonova, V. & Ruíz-Pava, G. (2016). The role of industry factors and intangible assets in company performance in Colombia. Journal of Business Research, 69(10), pp.4377-4384.
-
Azizi,S. Darvish,Z. Namamian,F. “Investigation of Brand Equity Determinants in Tehran's Stock Exchanges Companies”
Journal of Business Management(6)39,pp9-32(In Persian).
- Financial Accounting Standards Board, Statement of Financial Accounting Standards, No. 141: Business Combinations (June 2001).
- Janoskova, K. & Kliestikova, J. (2018). Analysis of the impact of selected determinants on brand value. Journal of International Studies, 11(1), pp.152-162.
- Namazi,M. Mousavinejad.s.”Investigating the relationship between intangible assets and financial performance of listed companies in Tehran Stock Exchange” Journal of Investment Knowledge(5)20.pp243-262. (In Persian).
- Phi, S. Seo, J. & Lee, R. (2018). Value Rating Model for Intangible Assets in Civil Engineering Consulting Firms in Korea. KSCE Journal of Civil Engineering, 22(12), pp.4719-4731.
- Rahimi, M. Mohamad shafiee, M. Ansari,A. Botshekan, M. (2018). Measurement of Brand Value of Listed Companies in Tehran Stock Exchange with Financial Approach. Journal of Business Management, 2(17), pp.91-110. (In Persian).
- Salinas, G. (2007).Valoración de marcas: Revisión deenfoques, proveedores y metodologías.Barcelona, Spain: Deusto.
- Salinas, G. (2011). The International Brand Valuation Manual: A complete overview and analysis of brand valuation techniques, methodologies and applications. John Wiley & Sons.