- اعتمادی، حسین و دیگران. (1391). «افشا و ارزش شرکت: شواهدی از بازار سرمایۀ نوظهور ایران». حسابداری مدیریت، سال پنجم، شمارۀ 13، 67-77.
- بلکویی احمد ریاحی. (1389). تئوریهای حسابداری مالی، ترجمۀ پارسائیان علی، تهران، ترمه.
- پورحیدری، امید؛ غفارلو، عباس. (1391). «بررسی ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظهکاری مشروط حسابداری». پژوهشهای حسابداری مالی، سال چهارم، شمارۀ 2، پیاپی (12)، 41-62.
- قربانی، س؛ موحدمجد، م و منفرد مهارلوئی. م. (1392). «رقابت در بازار محصول، ترکیب هیئتمدیره و کیفیت افشای اطلاعات: شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران». تحقیقات حسابداری و حسابرسی، سال پنجم، شمارۀ 19، 92-105.
- معینالدین، محمود؛ مسعودی، زهرا. (1391). «بررسی رابطۀ کیفیت افشای شرکتی و عدم تقارن اطلاعاتی». نظریههای نوین حسابداری، سال دوم، شمارۀ 2، پیاپی (4)، 109-132.
- موسوی جهرمی، یگانه؛ خداداد کاشی، فرهاد؛ زیارتی، مینو. (1388). «بررسی رابطۀ بین درجۀ تمرکز بازار و نرخ مؤثر مالیات بر شرکتها: مطالعۀ موردی صنایع لاستیک و پلاستیک ایران». مالیات، دورۀ جدید، شمارۀ 7، مسلسل (57)، 85-100.
- مؤمنی، منصور؛ فعال قیومی، علی. (1389). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران، منصور مؤمنی.
- نمازی، محمد؛ ابراهیمی، شهلا. (1391). «بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام». پژوهشهای تجربی حسابداری مالی، سال دوم، شمارۀ 1، پیاپی (3)، 9-27.
- Akimova, I., (2000).”Development of market orientation and competitiveness of Ukrainian firms”. European Journal of Marketing, Vol. 34, No. 9/10, pp. 1128-1148.
- Ali, A., Klasa, S., & Yeung, P. E. (2012). “Industry concentration and corporate disclosure policy”. Available at SSRN 1696844.
- Botosan, C. A., & Stanford, M., (2005). “Managers’ motives to withhold segment disclosures and the effect of SFAS No. 131 on analysts’ information environment”. The Accounting Review, Vol.80, No. 3, pp. 751–771.
- Clinch, G., Verrecchia, R.E., (1997). “Competitive disadvantage and discretionary disclosure in industries”. Australian Journal of Management, Vol. 22, No. 2, pp. 125–138.
- Darrough, M. N., and N. M. Stroughton, (1990). “Financial disclosure policy in an entrygame”, Journal of Accounting and Economics, Vo. 12, No.1/3, pp. 219–243.
- Dhaliwal, D.S., Huang, S.X.,Khurana, I., Pereira, R., (2008). “Product Market Competition and Accounting Conservatism”. Available at URL:http://www.ssrn.com.
- Evans, J. H., & Sridhar, S. S., (2002). “Disclosure-disciplining mechanisms: Capital markets, product markets, and shareholder litigation”. The Accounting Review, Vol. 77, No. 3, pp. 595–626.
- Harris, M. S., (1998). “The association between competition and managers’ business segment reporting decisions”. Journal of Accounting Research, Vol.36, No. 1, pp. 111–128.
- Hou, K., & Robinson, D. T., (2006). “Industry Concentration and Average Stock Returns”.Journal of Finance, Vol. 61, No. 4, pp. 1927–1956.
- Karuna, C. (2007). “Industry product market competition and managerial incentives”. Journal of Accounting and Economics, Vol. 43, No. 4, pp. 275–297.
- Li, X.,(2010). “The impacts of product market competition on the quantity and quality of voluntary disclosures”. Review of Accounting Studies, Vol.15, No.3, pp.663-711.
- Lin, C., & Wei, L., (2014). “Product Market Competition and Firms’ Voluntary Disclosure Behavior: Evidence from a Quasi-natural Experiment”. Working Paper.
- Nickell, S., (1996). “Competition and corporate performance”. Journal of Political Economy, Vol. 104, No. 4, pp. 724–746.
- Raith, M., (2003). “Competition, risk and managerial incentives”. American Economic Review, Vol.93, No. 4, pp. 1425–1436.
- Randøy, T., & Jenssen, J. I., (2004). “Board independence and product market competition in Swedish firms”. Corporate Governance: An International Review, Vol. 12, No. 3, pp. 281–289.
- Sharma, V. (2010). “Stock Returns and Product Market Competition: beyond Industry Concentration”. Review of Quantitative Finance and Accounting, Vol. 37, No. 3, pp. 283-299.
- Shin, C.Y., (2013). “Voluntary Disclosure and the Type of Product Market Competition: Capacity vs. Price”. Journal of Modern Accounting and Auditing, Vol. 9, No. 4, pp. 505-526.
- Verrecchia, R., (1983). “Discretionary disclosure”. Journal of Accounting and Economics, Vol. 5, pp. 179–94.
- Wagenhofer, A., (1990). “Voluntary disclosure with a strategic opponent”. Journal of Accounting and Economics, Vol. 12, No. 4, pp. 341–363.