- برزگر، قدرت اله. (1392). »مدلی برای افشای مسئولیت اجتماعی و پایندگی شرکتها و وضعیت موجود در آن در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران.« رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
- بنیمهد، بهمن؛ طالب نیا، قدرت اله و ازوجی، حسین. ( 1388). » بررسی رابطه بین عملکرد زیستمحیطی و عملکرد مال .«پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی، 1(3): 174-149.
- سجادی، سید حسن؛ فرازمند، حسن و گرگیزاده، مجید. (1389). »رابطه هزینه تبلیغات و ارزش شرکت با معیار Q توبین.« فصلنامه بورس اوراق بهادار تهران، 3(9): 115-130.
- عرب صالحی، مهدی؛ صادقی، غزل و معین الدین، محمود. ( 1392). »رابطهی مسئولیت اجتماعی با عملکرد مالی شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران.«پژوهشهای تجربی حسابداری، 3(9): 20-1.
- فروغی، داریوش؛ میر شمس شهشهانی، مرتضی و پور حسین، سمیه. (1386). »نگرش مدیران درباره افشای اطلاعات حسابداری اجتماعی با شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران.«فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 15(52): 70-55.
- فیضاللهی، صادق؛ فاطمی، عادل و شیرمحمدی، علیرضا. (1392). » بررسی ارتباط بین جهت گیری بازار و مسئولیت اجتماعی و تأثیر آنها بر عملکرد سازمان.« مدیریت بهرهوری، 7 (27): 98-81.
- مران جوری، مهدی و علیخانی، رضیه. (1393). »افشای مسئولیتهای اجتماعی و راهبری شرکتی.« بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 21(3): 348-329.
- Atting, N., Cleary, S. & Ghoul, S. (2014). "Corporate legitimacy and investment–cash flow sensitivity". Journal of Business Ethics. doi: 10.1007/s10551-013-1693-3.
- Bhattacharya, C. B. & Sen, S. (2001). "Does doing good always lead to doing better? consumer reactions to corporate social responsibility". Journal of Marketing Research, 38: 225–243.
- Bhattacharya, C. B. & Sen, S. (2004). "Doing better at doing good: When, why, And how Consumers respond to corporate social initiatives". Management Review, 47: 9–24.
- Cardebat, J. & Sirven, N. (2010). "What corporate social responsibility reporting adds to fnancial return?". Journal of Economics and International Finance, 2: 20-27.
- Erickson, G. & Jacobson, R. (1992). "Gaining comparative advantage through discretionary expenditures: The returns to R&D and advertising". Management Science, 38(9): 1264-1279.
- Fisman, R., Heal, G. & Nair, V. B. (2008). "A model of corporate philanthropy". Working paper. Columbia University, New York.
- Freeman, R. E., Harrison, J.S. & Wicks, A. C. (2007). "Managing for stakeholders: Survival, reputation, and success". Yale University Press, New Haven.
- Han-MinWang, D., Chen, P., Hui-Kuang Yu, T. & Hsiao, C. (2015)." The effects of corporate social responsibility on brand equity and firm performance".
Journal of Business Research,
In Press.
doi:10.1016/j.jbusres.2015.06.003.
- Jensen, M. C. (2001). "Value maximization, stakeholder theory, and the corporate objective function". EuropeanFinancial Management, 7: 297–317.
- Jo, H. & Harjoto, M. A. (2012). "The causal effect of corporate governance on corporate social responsibility". Journal of Business Ethics, 106: 53-72.
- Legnick-Hall, C. A. (1996)." Customer Contributions to Quality: A different view of the customer-oriented firm". Academy of Management Review, 21: 791–824.
- Mattingly, J. E. & Berman, S. L. (2006)." Measurement of corporate social action: Discovering taxonomy in the kinder lydenburg domini ratings data". Business and Society, 45: 20-46.
- McAlister, L., Srinivasan, R., Jindal, N. & Cannella, A. (2015). "Advertising effectiveness: The moderating effect of firm strategy". Journal of Marketing Research, American Marketing Association: 1-50.
- McCarthy, S., Oliver, B. & Song, S. (2014)." CEO overconfidence and corporate social responsibility". Working paper. UQ Business School.
- McWilliams, A. & Siegel, D. (2000). "Corporate Social Responsibility And Financial Performance: Correlation Or Misspecification?". Strategic Management, 21: 603–609.
- McWilliams, A. & Siegel, D. (2001). "Corporate social responsibility: A theory of the firm perspective". The Academy of Management Review, 26: 117-127.
- Modigliani, F. & Miller, M. (1985)." The cost of capital corporation finance, and the theory of investment". American Economics Review, 48(3): 261-297.
- Nelson, P. (1974). "Advertising as information". Journal of Political Economy, 82: 729–754.
- Pomering, A. & Dolnicar, S. (2009). "Assessing the prerequisite of successful CSR implementation: Are consumers aware of CSR initiatives?". Journal of Business Ethics, 85: 295–301.
- Servaes, H. & Tamayo, A. (2013). "The impact of corporate social responsibility on firm value: The role of customer awareness". Management Science, 59(5): 1045-1061..
- Turban, D. B. & Greening, D. W. (2000)." Corporate social performance as competitive advantage in attracting a quality workforce". Business and Society, 39: 254–280.